טיפול פנים אנטי אייג'ינג

פירוש הביטוי אנטי אייג'ינג הוא: עיכוב תהליך ההזדקנות. לרוב תהליך ההזדקנות של העור מתחיל מאמצע שנות ה – 20 לחיינו.
העור שלנו, הוא האיבר הגדול ביותר בגוף. היות והוא המעטפת החיצונית, הוא חשוף לגורמים חיצוניים המזרזים את תהליך הטבעי של ההזדקנות שלו כגון: חשיפה לשמשו זיהום אוויר. לא רק גורמים חיצוניים משפיעים על עורנו, ישנם גם גורמים פנימיים המאיצים את התהליך.

מהם הגורמים להזדקנות העור ?

יכולת השכפול של הפיברובלסטים פוחתת וכתוצאה מכך, חידוש הקולגן והאלסטין מואט, הרקמה מאבדת מהאלסטיות שלה ונוצרים בה קפלים.
במילים אחרות, חלה ירידה בתפקוד רקמות הקולגן והאלסטין. כתוצאה מכך העור הופך להיות פחות אלסטי ויותר מדולל. העור מתחיל להיות מקומט ורמת הלחות שלו ירודה.
הגורמים להזדקנות העור הינם רבים. חלקם כאמור גורמים חיצוניים וחלקם גורמים פנימיים.
גורמים חיצוניים – 1. כפי שכבר הזכרנו, חשיפה לשמש תורמת להאצת קצב הזדקנות העור. 2. חשיפה לזיהום אוויר – הגוף שלנו מותקף בכל רגע ורגע ע"י רדיקלים חופשיים (עשן/פיח/אבק) כתוצאה מקיום החמצן באוויר. לכן, גופינו זקוק למלאי של אנטי אוקסידנטים שיאפשרו את קיומינו, השימוש באנטי אוקסידנטים של גופינו דורש צריכה גם מחוץ לגוף, הרי שצריך "למלא מצבורים". כאשר המלאי בגופינו מתרוקן הגוף חשוף יותר ויותר לנזקים סביבתיים והרדיקלים החופשיים מתקיפים את התאים בגופינו, התאים מתערערים ורמת תפקודם פוחתת וזהו למעשה תהליך ההזדקנות של גופינו.
גורמים פנימיים – 1. מחסור בחומצה היאלורונית גורם ליצירת קמטים בעור. 2. ירידה בנפח השומן התת עורי משפיעה על דלדול העור (ניכר בעיקר באזור שמתחת ללסת,הדקולטה, איזור העיניים והשפתיים).

כיצד ניתן למנוע את התהליך ?

אי אפשר למנוע לחלוטין את תהליך ההזדקנות של העור, אבל בהחלט אפשר לעכב אותו.
1. תזונה נכונה – חשוב לשמור על תזונה בריאה המכילה את כל אבות המזון כגון: פחמימות, חלבונים, סיבים תזונתיים. מומלץ לאכול ירקות ופירות אדומים כגון: עגבניות, אבטיח וענבים אדומים. הם מכילים את הקרוטינואי דליקופן שעוזר בהורדת לחץ דם ומונע את הליכי חמצון והתפתחות סרטנית.
2. להימנע מדיאטות דרסטיות. 3. ניתן לקחת תוספי מזון/ ויטמינים בהתייעצות עם תזונאי. 4. פעילות גופנית – משפרת את תפקוד הלב והריאות ובעלת השפעה על המערכת ההורמונלית. בעיקר על הורמון הגדילה. 5. צריכת ויטמין C – מחזק את המערכת החיסונית ומונע לחץ דם גבוה. נמצא בתפוזים, פלפל צהוב, פלפל אדום, עגבניות. 6. צריכת לוטאין – נוגד חמצון ומעולה לראייה. נמצא בחסה, גזר, תרדוסלרי. 7. צריכת ויטמין E – נוגד חימצון ו"נלחם" ברדיקליים החופשיים אשר תוקפים את התאים שלנו וגורמים להזדקנות העור. נמצא באבוקדו, חיטה מלאה, אורז מלא, בורגול, שקדים ואגוזים. 8. צריכת ויטמין D – חיוני לקליטת הסידן בגוף. אנו קולטים אותו מהשמש (חשוב מאוד לעשות זאת במינון הנכון). 9. צריכת ויטמין B6 – מחזק את מערכת החיסון. נמצא באורז מלא ודגים. 10. צריכת ויטמין B12 – משפיע על המוח ומערכת העצבים. נמצא בכבד, עוף וביצים. 11. חומצה פולית- נחוצה בתקופת הפוריות משום שהמזון בגוף לא מצליח לספוג אותו. 12. שמירה על רמת אינסולין תקינה תמנע פגיעה ברקמות ומחלות לב. 13. להמשיך לאתגר את המוח כל הזמן (עבודה, פתירת חידות, משחקי חשיב הוכו'). המח הוא שריר וגם הוא חייב "אימונים" ע"ב קבוע.
כיצד מבצעים אנטי אייג'ינג ?
לגוף ישנם חוסרים רבים, שימוש נכון בתכשירים לאנטי אייג'ינג ועיסוי לעור הפנים יחזיר לגוף את המצבורים שחסרו לו. קרמים נכונים יטפלו בקמטים וקמטוטים ע"י הזנת הרקמות הנפולות בויטמנים ומינרלים,והעיסוי יסייע בהחייאת העור וחידושו.

זמן הטיפול: 60 דק'
המלצה: סידרה של 5 טיפולים (1+4) לתוצאות מוגברות.